Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για τον αναβαλλόμενο φόρο

Το πορτογαλικό μοντέλο υιοθετεί η κυβέρνηση για το θέμα του αναβαλλόμενου φόρου. Το βράδυ της Τετάρτης κατατέθηκε εσπευσμένα η σχετική τροπολογία. Οι αλλαγές. Όλο το κείμενο. 
 Συνοδευτικό Υλικό:

Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για τον αναβαλλόμενο φόρο, η οποία υιοθετεί το πορτογαλικό μοντέλο.
Με βάση τα όσα προβλέπονται, οι τράπεζες που υπάγονται στη ρύθμιση (η υπαγωγή είναι προαιρετική) σχηματίζουν ειδικό αποθεματικό που ισοδυναμεί με το 110% των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων.
Ταυτόχρονα με τον σχηματισμό ειδικού αποθεματικού εκδίδονται δικαιώματα μετατροπής (conversion rights) που δίνονται στο Δημόσιο.
Τα δικαιώματα είναι διαπραγματεύσιμα και μεταβιβάσιμα.
Δικαίωμα πρώτης προτίμησης έχουν οι μέτοχοι των τραπεζών. Αν δεν ασκηθεί μπορούν να μεταβιβασθούν σε τρίτους επενδυτές.
Aν οι τράπεζες κλείνουν οικονομική χρήση με ζημίες σε επίπεδο προ φόρων και επομένως δεν μπορούν να συμψηφίσουν αναβαλλόμενο φόρο, θα προχωρούν, υποχρεωτικά, σε αύξηση κεφαλαίου, η οποία θα καλύπτεται από τους κατόχους των conversion rights (Δημόσιο ή ιδιώτες).
Το ύψος της αύξησης δεν θα είναι αντίστοιχο της συνολικής λειτουργικής ζημίας, αλλά θα προσδιορίζεται από το μέρος της ζημίας που αντιστοιχεί στη συμμετοχή του αναβαλλόμενου φόρου στα ίδια κεφάλαια της τράπεζας. ...
Δηλαδή, αν μια τράπεζα έχει ίδια κεφάλαια 10 δισ. ευρώ εκ των οποίων οι αναβαλλόμενες φορολογικές απαιτήσεις είναι τα 3 δισ. και κλείσει τη χρήση του 2014 με ζημία 1 δισ. ευρώ θα προχωρά υποχρεωτικά σε ΑΜΚ 300 εκατ. ευρώ που θα καλύπτεται από το Δημόσιο.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους οι βασικές αλλαγές που επέρχονται είναι οι εξής:
1. Η μετατροπή των Αναβαλλόμενων Φορολογικών Απαιτήσεων (ΑΦΑ) σε οριστικές και εκκαθαρισμένες απαιτήσεις έναντι του Δημοσίου, διευκρινίζεται ότι είναι προαιρετική και περιγράφονται η διαδικασία και οι προϋποθέσεις για την ένταξη και την λήξη της ένταξης στις σχετικές διατάξεις. Οι απαιτούμενες αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του νομικού προσώπου λαμβάνονται με την αυξημένη απαρτία και πλειοψηφία που απαιτείται κατά τις διατάξεις του κ.ν.2190/1920 για την τροποποίηση του μετοχικού κεφαλαίου. Η απόφαση της ένταξης γνωστοποιείται στη Φορολογική Διοίκηση και στην Εποπτική Αρχή.
2. Η απαίτηση από την μετατροπή μέρους ή του συνόλου των ΑΦΑ συμψηφίζεται με τον αναλογούντα φόρο εισοδήματος όχι μόνο του νομικού προσώπου αλλά και εταιρειών του ιδίου εταιρικού ομίλου («συνδεδεμένων επιχειρήσεων» κατά την έννοια του ΚΦΕ) του φορολογικού έτους το οποίο αφορούν οι εγκριθείσες οικονομικές καταστάσεις, ενώ δεν συμψηφίζεται πλέον με τον αναλογούντα φόρο εισοδήματος του νομικού προσώπου των επόμενων τριάντα (30) φορολογικών ετών.
Σε περίπτωση που ο αναλογών φόρος εισοδήματος του φορολογικού έτους στο οποίο προέκυψε η λογιστική ζημία δεν επαρκεί για τον ολοσχερή συμψηφισμό της απαίτησης και κατά το μέρος που αυτή δεν έχει συμψηφισθεί, το νομικό πρόσωπο έχει πλέον άμεσα εισπράξιμη απαίτηση έναντι του Ελληνικού Δημοσίου για το μη συμψηφισθέν ποσό, η οποία καλύπτεται εντός ενός μήνα από την υποβολή της (αρχικής ή συμπληρωματικής) δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.
Στην περίπτωση αυτή το νομικό πρόσωπο εκδίδει δωρεάν παραστατικούς τίτλους δικαιωμάτων κτήσεως κοινών μετοχών (δικαιώματα μετατροπής), οι οποίοι ανήκουν κατά κυριότητα στο Ελληνικό Δημόσιο και αντιστοιχούν σε κοινές μετοχές συνολικής αγοραίας αξίας (όπως αυτή ορίζεται) ίσης με το εκατόν δέκα τοις εκατό (110%) του ποσού της εισπρακτέας φορολογικής απαίτησης.
Η άσκηση των δικαιωμάτων μετατροπής πραγματοποιείται χωρίς την καταβολή ανταλλάγματος με την κεφαλαιοποίηση του ειδικού αποθεματικού που σχηματίζει το νομικό πρόσωπο αποκλειστικά για αύξηση του μετοχικού του κεφαλαίου και την έκδοση παραστατικών τίτλων δικαιωμάτων κτήσης κοινών μετοχών προς το Ελληνικό Δημόσιο.
Οι ανωτέρω παραστατικοί τίτλοι είναι μετατρέψιμοι σε κοινές μετοχές, οι οποίες μπορούν να εκδοθούν υπέρ το άρτιο. Επίσης, οι τίτλοι αυτοί είναι ελεύθερα μεταβιβάσιμοι και οι υφιστάμενοι μέτοχοι έχουν, εντός ευλόγου διαστήματος, δικαίωμα εξαγοράς τους, κατά την αναλογία συμμετοχής τους στο μετοχικό κεφάλαιο του νομικού προσώπου, κατά το χρόνο έκδοσης των τίτλων. Μετά την άσκηση του δικαιώματος εξαγοράς από τους υφιστάμενους μετόχους ή την παρέλευση του ευλόγου χρονικού διαστήματος χωρίς να ασκηθεί το δικαίωμα αυτό οι, κατά τα παραπάνω, παραστατικοί τίτλοι είναι ελεύθερα μεταβιβάσιμοι έναντι ανταλλάγματος και διαπραγματεύσιμοι σε οργανωμένη αγορά.
Η απόκτηση των τίτλων από το Ελληνικό Δημόσιο, καθώς και η άσκηση των δικαιωμάτων μετατροπής από τους κατόχους τους πραγματοποιείται χωρίς αντάλλαγμα και δεν αποτελεί δημόσια προσφορά. Δεν αποτελεί, επίσης, δημόσια προσφορά η άσκηση του δικαιώματος εξαγοράς των τίτλων από τους υπάρχοντες μετόχους.

Σχόλιο - Σημείωση:
Ακόμα μία εκτίμηση αναλυτών έρχεται να αναδείξει το σημαντικό όφελος, που αναμένεται να έχουν οι τέσσερις ελληνικές συστημικές τράπεζες από τον αναβαλλόμενο φόρο. 
Το Bloomberg, επικαλούμενο τραπεζικό στέλεχος, αναφέρει ότι το κέρδος αυτό μπορεί να φτάσει έως και τα 5 δισ. ευρώ.
Η αλλαγή της νομοθεσίας έχει ακολουθήσει το μοντέλο, που εφαρμόστηκε στην Ιταλία, στην Ισπανία και στην Πορτογαλία, και - όπως υποστηρίζει το πρακτορείο - θα έχει θετικό αντίκτυπο στα stress test της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, στα οποία θα υποβληθούν.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΑΒΑΛΛΟΜΕΝΟΣ ΦΟΡΟΣ
Ο αναβαλλόμενος φόρος είναι στην ουσία ένα είδος επιστροφής φόρου για 30 χρόνια, ώστε οι τράπεζες να αντισταθμίσουν ένα μέρος της ζημιάς, που κατέγραψαν από το PSI, με την προϋπόθεση όμως ότι - για να επωφεληθούν από αυτό - πρέπει να είναι κερδοφόρες, ώστε να συμψηφίζουν το φόρο επί των κερδών κάθε χρονιάς με τον πιστωτικό φόρο, μέχρι αυτός να μηδενιστεί.
Σκεφτείτε ότι το κράτος έχει δώσει σε κάθε τράπεζα μια προπληρωμένη κάρτα φόρου, με συγκεκριμένο ποσό και διάρκεια 30 χρόνια. Κάθε ένα από τα πιστωτικά ιδρύματα, μόλις βεβαιώνει φόρο από την - κερδοφόρα - χρήση του, θα χρησιμοποιεί μέρος του πιστωτικού αυτής της κάρτας, μέχρι αυτό να τελειώσει.
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.